dijous, 25 d’abril del 2019

ELS RACONS DE MATES.

Treballar per racons és sinònim d' educar l'autonomia.
El treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar l'aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups, realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a participar en tots els espais d'activitat i aprenentatge. Des d'aquest plantejament es cedeix a l'alumne un gran protagonisme: participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels seus propis companys -es potencia el diàleg entre iguals-, pren consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus errors...
Els racons de matemàtiques  es fan amb un mestre/a de suport la qual cosa ens permet fer un seguiment més individualitzat dels nens/es atenent així a preguntes, hipòtesis...i ampliar els conceptes treballats d'una forma més competencial.

 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada