Treballar per racons és sinònim d' educar l'autonomia.
El
treball per racons és una metodologia que consisteix a organitzar
l'aula en diversos espais on els alumnes, distribuïts en petits grups,
realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És
una manera de treballar més creativa i flexible, en la qual el paper
del mestre és dinamitzar els aprenentatges i animar els alumnes a
participar en tots els espais d'activitat i aprenentatge.
Des
d'aquest plantejament es cedeix a l'alumne un gran protagonisme:
participa activament en el seu aprenentatge, pot ser model i guia dels
seus propis companys -es potencia el diàleg entre iguals-, pren
consciència de les seves possibilitats, accepta i aprèn dels seus
errors...Els racons de matemàtiques es fan amb un mestre/a de suport la qual cosa ens permet fer un seguiment més individualitzat dels nens/es atenent així a preguntes, hipòtesis...i ampliar els conceptes treballats d'una forma més competencial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada